Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Önlisans Programının akademik içeriği ve müfredatı, bu alanda gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kapsamlı bir şekilde sunar. Program, öğrencilere sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin temel kavramlarını, uygulama alanlarını ve geliştirme tekniklerini öğretmeyi hedefler.
Müfredat genellikle aşağıdaki ana başlıkları içerir:
Temel Bilgisayar Bilimleri ve Programlama: Öğrenciler, bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve programlama dillerini öğrenirler. Bu, özellikle sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarını geliştirmek için gerekli olan yazılım becerilerinin temelini oluşturur.
3D Modelleme ve Animasyon: Bu derslerde, öğrenciler 3D modelleme, animasyon ve grafik tasarım teknikleri konusunda eğitim alırlar. Bu beceriler, sanal ortamların ve karakterlerin oluşturulmasında kritik öneme sahiptir.
Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojileri: Bu modüller, VR ve AR teknolojilerinin temellerini, tarihçesini ve gelişimini kapsar. Ayrıca, bu teknolojilerin nasıl çalıştığı ve farklı endüstriyel uygulamaları hakkında bilgi verir.
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX) ve Arayüz Tasarımı: Öğrenciler, kullanıcıların sanal ve artırılmış gerçeklik deneyimlerini nasıl algıladığını ve bu deneyimleri nasıl optimize edebileceklerini öğrenirler. Kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı, kullanıcıların etkileşim kurduğu arayüzlerin nasıl tasarlandığına odaklanır.
Yazılım Geliştirme ve Uygulama: Bu derslerde, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarını geliştirmek için kullanılan spesifik programlama dilleri ve yazılım araçları üzerinde durulur.
Donanım ve Teknik Altyapı: Öğrenciler, VR ve AR uygulamalarını destekleyen donanım teknolojileri ve bunların teknik altyapıları hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu, cihazların nasıl çalıştığını ve farklı teknolojilerin birbirleriyle nasıl entegre edildiğini kapsar.
Proje Yönetimi ve Ekip Çalışması: Bu alan, öğrencilerin proje yönetimi becerilerini ve ekip içinde etkili bir şekilde çalışma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.
Sanayi Uygulamaları ve Case Study’ler: Gerçek dünya örnekleri ve case study’ler aracılığıyla, öğrenciler sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin farklı sektörlerde nasıl kullanıldığını öğrenirler.
Genel olarak, programın müfredatı öğrencilere sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojilerinin teorik ve pratik yönlerini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi hedefler. Bu, öğrencilere bu heyecan verici ve yenilikçi alanda başarılı bir kariyer için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak üzere tasarlanmıştır.